Etusivu |  Etsi yhteisöjä |  Perusta yhteisö

BDD (Dysmorfinen ruumiinkuvan häiriö)

Lopun alku

Pysyvä linkki | Viesti jätetty 18.08.2009 21:29

En olisi koskaan halunnut ajautua tähän pisteeseen. Olisin tahtonut olla normaali nuori joka nauttii elämästä, kavereista, yhdessäolosta, elämän pienistä ihmeistä, auringon nousuista, iltatähdistä. Mutta mä en voi. Nuo kaikki kyllä ilahduttaa mun mieltä, mutta nei ei poista sitä tuskaa joka mun sisällä roihuaa. Ja tuo tuska johtuu "vain" niin pienestä asiasta kuin mun kasvoista.

Käytin sanaa vain tarkoituksella. Ulkopuolinen, joka ei koskaan ole joutunut kokemaan tätä, ei varmasti ymmärrä miten oma ulkonäkö, omat kasvot voi aiheuttaa näin suurta tuskaa. Ulkopuolisen on helppo sanoa: "miten sä voit olla noin pinnallinen", "etkö sä tajua, että maailmassa on pahempiakin asioita kuin sun kasvot", "olet laiska, joka syyttää vastoinkäymisistään vaan kasvojaan, kasva aikuiseksi".

Mä ymmärrän nuo sitaatit. Kuinka joku sellainen voisi ymmärtääkään tätä helvettiä, kun ei ole tätä joutunut koskaan kokemaan.

Mä kirjoitin tänään itsemurhaviestin. Järkeni sanoo, että odota vielä huomiseen (näen terapeuttia huomenna). Tuo matka tuntuu vaan niin pitkältä. Ilta on alkanut laskeutua ja olen koko päivän odottanut vain tätä iltaa. Tahtoisin päättää tämän kaiken ja kadota tähän yöhön. En edes itke kun kirjoitan tätä. Olen itkenyt kaksi päivää putkeen. Nukkunut ja itkenyt ja katsonut noita valokuvia viikonlopulta. En päässyt pihalle eilen enkä päässyt sinne tänään. En ole syönyt mitään, ei vaan ole nälkä.

Nyt mulle vaan on tullut niin vahvasti tunne, ettei mulla ole enää toivoa. Mulla ei ole rahoja leikkauksiin. Mutta en myöskään kestä olla tämän näköinen. Näytän eläimen ja ihmisen sekoitukselta kasvoista. Jotain sanoinkuvaamattoman kamalaa...

Pysyvä linkki | Viesti jätetty 18.08.2009 21:46

Minun ehdotus on, että odotat huomiseen. Ironista ihmiseltä, joka on käynyt samanlaisessa pisteessä useamman kerran, mutta toivon, että olet olemassa vielä huomennakin. Minäkin olen.

Pysyvä linkki | Viesti jätetty 18.08.2009 22:28

Minun ehdotus on, että odotat huomiseen. Ironista ihmiseltä, joka on käynyt samanlaisessa pisteessä useamman kerran, mutta toivon, että olet olemassa vielä huomennakin. Minäkin olen.

Kiitos lotta! Tä on vaan niin helvettiä. Paiston äsken lettuja ja aijon sinnitellä huomiseen. Terapeutti on oikeesti hyvä ja odotan että pääsen hänelle itkemään. Tä on vaan oikeesti niin helvettiä. :'(

Pysyvä linkki | Viesti jätetty 19.08.2009 02:20

Voi kuinka ahdistavalta susta mahtaakaan tuntua. Miten pahalta kaikki ikinä tuntuukaan niin sanon minäkin että odota huomiseen, _aina_ on toivoa paremmasta. Puhu terapeutillesi kaikki paha olo ulos susta huomenna. Itse vihaan elää elämää minun nahoissani suurestikin aika-ajoin, mutta vielä en ole vajonnut ihan kuilun pohjalle, näen edelleen elämässä hyvin paljon kauniita ja hyviäkin asioita, toivon todella että sut jokin voima nostaisi sieltä pimeydestä ja saisi sut näkemään kuinka arvokasta elämä todella on. Voimia sulle ja sinnittele parempaan huomiseen!

Pysyvä linkki | Viesti jätetty 19.08.2009 10:51

Kiitos lotta! Tä on vaan niin helvettiä. Paiston äsken lettuja ja aijon sinnitellä huomiseen. Terapeutti on oikeesti hyvä ja odotan että pääsen hänelle itkemään. Tä on vaan oikeesti niin helvettiä. :'(

Hieno juttu, että sinulla on sellainen terapeutti. Kun käyt juttelemassa, anna kaiken tulla häpeilemättä. Se puhdistaa. Jos pelkäät, ettet muista sanoa kaikkea, listaa jo kotona asioita, joista haluat puhua. Tiedät sen jo varmaan, mutta halusin vain sanoa. Välillä on hyviäkin päiviä. Jos ei hyviä, niin ainakin siedettäviä. Huomenna voi olla sellainen. (:

Tietoa yhteisöstä

Yhteisössä on 12 jäsentä.

Yhteisön ylläpitäjät:
Maisa

Uusimmat päivitykset

MariaSi aloitti foorumilla uuden keskusteluaiheen Häiriön eteneminen, 08.06.2010 - 07:56
Maisa aloitti foorumilla uuden keskusteluaiheen Hyviä asioita?, 07.01.2010 - 22:47
Yhteisön blogiin lisättiin uusi blogimerkintä Miksi elämän pitää olla tällaista, 06.12.2009 - 02:47
Yhteisön blogiin lisättiin uusi blogimerkintä Epätoivo.., 13.10.2009 - 06:33
peikko aloitti foorumilla uuden keskusteluaiheen Lopun alku, 18.08.2009 - 21:29